ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Vårris <3

Kategori: Hantverk/pyssel

 
 
 
 
 
Idag är det sista april och vi ska äta tillsammans med
några utav våra grannar det ska bli trevligt. Lite senare ikväll är det en
brasa bara en liten bit här ifrån så då ska vi gå dit för att få känna
av den traditionella majbrasan :)
 
Nu har jag pysslat till en ny dörrdekoration från allt ris
som blev över då vi tog ner björken <3
 
 
 
 
 
 
 
Började med att plocka ihop ett lämpligt antal kvistar, böjde
sedan ner topparna mot de avlklippta ändarna. Upprepade den andra
bågen på samma sätt. Tog slugligen ihop de båda ändarna med
hjälp av en gummisnodd.
 
För att dekorera och ge stadga knöt jag en rosett
ganska högt upp vid bågen så att hjärtat inte
ska falla framåt.
 
 
 
 
 
 
Det här var min inspirationsbild !
 
 
 
 
 
 
 
Här har jag snurrat ihop ett litet fågelbo.
Just nu ligger några glaskulor i boet och glänser i solen.
 
 
 
 
 
 
Hittade den här bilden på en takkrona utav björkris. Vill
minnas att Ernst gjorde en liknande fast utav vasstrån :) 
 
 
 
 
 
 
Här är några kransar som jag såg på trädgårdsmässan i söndags.
Kransar som är kombinerade med grenar, ull
och sidenband. Mycket går att göra av naturens material,  
det är endast fantasin som sätter gränser <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: