ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Recycling av brudkista <3

Kategori: Hantverk/pyssel

 
 
 
 
Som jag har skrivit tidigare så gillar jag att återanvända och finna nya
lösningar och användningsområde för gamla saker. Vårt gamla vardagsrumsbord
som bestod av en mexikansk kista fick ett nytt liv som skåp där jag kan förvara
glasskålar och annat som inte används dagligen.
En omgång svart färg, några nya beslag för att simulera handtag för öppning
och pimpning med ett par gnistrande toffsar från Ohlssons tyger och  jag
fick en helt ny möbel! :)
 
 
 
 
 
 
 
Jag fick också hjälp med att sätta in några hyllor för att maximera
utrymmet och förvaringen vilket blev toppen! Även
de fick sig en omgång med svart färg!
Fötterna är samma som H tog av och skruvade fast, då på
sina nya platser.
.
 
 
 
 
 
 
Jag hade sedan tidigare titta på ett liknande skåp så det
kändes roligt att kunna omvandla den gamla kistan till en ny
och  intressant möbel för vårt hem.
Det blev som en slags pånyttfödelse fast för
en möbel :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Den blev så bra kistan, en smart ide´. Och det är ju så roligt att måla med svart färg :)

    2013-02-06 | 08:24:23

Kommentera inlägget här: