ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Ut med julen och in med våren <3

Kategori: Enre/Hall

 
Ut med tomtarna och in med ugglorna :) Uggleljusstaken är nyinköpt från house doctor och matchar fint till min uggleskål som jag fick i present av min barndomskomis när jag var 10 år. Helt otroligt att den är hel och har klarat sig i gott skick efter snart 29 år och 13 flyttar!
 
Nu är den tredje amarylliesblomman på väg att komma har tagit bort mossan och dekoraret med lite ris för att få en lite mer vårig känsla.
 
 
 Även trappen har fått en dos björkris för att lyfta in känslan att de börjar nalkas vår :) peace
 
Lite accessoarer som en fjäril och en liten kanin  får lyfta fönstret vid entren...
Efter att ha följt svenska hollywoodfruar så har Maria Montazami inspirerat till lite tofsar här och var på våra dörrar. Här är dörren in till vårt kapprum.
En till toffs får pryda handtaget till toaletten.
 
 
 Ris och åter ris får hjälpa till och lyfta våren in  i vårt hem. Glasprismor får pryda riset till det blir dags att dekorera med glasägg lite närmare påsk.
 
 
  
Kvisten som skapades inför julen för att vara en ljuskrona får hänga kvar.  Istapparna har fått hänga kvar och nya komplement blir glasblommor från blomsterlandet och små vita ugglor från bloomingville. Tulpaner är så vackra och ger en så härlig känsla av vår <3
 
 
En stjärna får stanna kvar trots att julen är över....
 
Sagas fina familjetavla som hon målade inför att lillebror skulle komma till oss <3 Vi är ute på promenad.
 
Vårfint i gästrummet <3  vita hjärtan får pryda grenen och samsas i vasen..
 
Fler hjärtan <3
 
Min första nalle och en av Sagas första får sitta och hålla varandra sällskap på sänggaveln :)
 
Fler hjärtan!  De som kommer på besök till oss och ska sova över här borde verkligen bli nykära eller snurriga av alla hjärtan <3 :)
 
 
Har just påbörjat rensning och lite ändring i arbetshörnan. Såg en bild på ett skåp i en dansk blogg där ett skåp hade band istället för knoppar och förändra då skåpet med hjälp av ett gamalt läderskärp. I skåpet ryms nu symaskin och en del sybehör, skrivar, papper, ritpapper, pennor, saxar, målarblock, presentpapper och snören.
 
Pinocchio dockorna från Italien har blivit förnyad i svart istället för rött :)
Jag hoppas jag inte ångrar mig ;s
 
Vy från vårt arbetsrum, vårt garage syns där utanför vilket står i vinkel mot huset.
 
 
Hittade den här gamla barnvagnen på röda korset och var bara tvungen att köpa den<3
 
 

Kommentarer

  • Syster Carina säger:

    Fint du gjort, min kreativa lilla syster. Vi kommer snart och sover över i rummet med alla hjärtan. Hoppas att man blir nykär, skulle inte vara så dumt. För snurrig är man ju redan så det räcker. Kram

    2013-01-13 | 16:30:15

Kommentera inlägget här: