ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

En doft av lavendel <3

Kategori: Trädgård

 
 
Lavendel är både så vacker i sin färg och form och doftar dessutom så gott.
Det sägs också att dess doft ska ha en lugnande effekt och att
lavendelolja kan hjälpa stela muskler. Jag har själv Maria Åkerbergs
lavendelolja som jag brukar smörja in mig med på kvällen för att ge en
avslappnande effekt och det tycker jag faktiskt att den gör.
 
Ett tips om ni gillar trädgård är att följa Victoria Skoglunds blogg som
är länkad från hennes handelsträdgård .
Zetas.se underbar insperation för alla trädgårdsälskare.
 
 
 
 
Jag planterade ut en liten lavendelplanta för tre år sedan och den
har nu växt sig betydligt större. På hösten tar jag in de
små frökappslarna och torkar dem.
 
 
 
Sedan så  stoppar jag de torkade fröna i små tygpåsar som
skänker en härlig doft till ex. sovrummet eller linneskåpet <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: