ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

En snurrig dag <3

Kategori: Aktiviteter

 
Lördag och vi har vackert väder nu på morgonen :) Idag har vi tänkt åka
ut till havet och bada om inte vädret  hinner ändra sig efter frukost.
Vi får se helt enkelt.....
 
 
Jag fortsätter att vrida tiden bak en veck och då  var vi uppe tidigt och tog färgan
ut mot Gröna lund för att ta en heldag där och bara åka en massa karuseller!
Jippie! tyckte barnen,  jag var väl inte lika glad då jag numera knappt kan gunga
utan att bli yr och illamående :( varför blir det så?
 
 
 
 
 
Väl framme vid grindarna möttes vi av Erik Saades musik och det var
verkligen Erik som var där framme på scenen och repade inför kvällens
sommarkryx! :)
 
 
 
En oväntad överaskning blev det verkligen :)
 
 
 
 
Ville och jag åkte blå tåget men han tyckte det var lite läskigt då
hela resan var i mörker med en massa höga ljud och han ville
inte ta en tur igen, men draken var fin tyckte han.
 
 
 
 
Jag fick offra mig på bläckfisken men kände jag mig yr och illamående ett bra tag efter.
Tur för mig så åkte H med Saga alla de övriga snurriga attraktioner.
 
 
 
 
 
De flygande elefanterna passade både mig och Ville i smaken :) 
 
 
 
Nytt sedan vi sist var där var Pettson och Findus hus och där tog vi oss givetvis
 en liten titt. Där fanns det en massa pryttlar och så kunde man prova
på att lösa kluriga uppgifter vilket barnen tyckte var skoj!
 
 
 
 
Ville i ett av de mysiga små rummen.
 
 
 
 
 
Utanför växte vackra klätterroser i samspel med ett gammalt kärrhjul.
 
 
 
Dags att snurra lite i en jättestor kaffekopp :)
 
 
 
 
En klassisk gammal karusell måste också prövas :)
 
 
 
 
Den här nya attraktionen åkte ingen av oss och jag förstår inte att
man kan våga sig till dessa höjder och  endast sitta  i en liten gunga och sedan snurra!
Den är ju i detta läge redan högt men då har den bara gått 2/3 väg! Fy!
 
 
 
 
Lilla uppskutet känns då mycket bättre :) där överlever man i alla fall ett fall!
 
 

 
Ville träffade en ny kompis :)
 
 
 
Kram på dig kompis <3
 
 
 
 
 
Slänggunga, den här åkte faktisk Ville också men jag var jätterädd
hela tiden att han skulle ramla ut :s
 
 
 
 
Kärlekstunnel gillade verkligen barnen och vi vuxna med <3
 
 
 
 
Sockervadd måste bara ätas på tivoli!  Så roligt vi hade även om jag blev lite yr
men efter dryga åtta timmar var vi alla så trött. Vi handlade med oss mat från Mc Donalds
till rummet där vi kunde avsluta dagen med att  ligga och se sommarkryxet
i sängen i lugn och ro :) Pappa H däremot lyckades ladda om och tog nästan
ett lika långt pass ute på stan med sin kompis J :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: