ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Fredagsmys <3

Kategori: Aktiviteter

 
 
 
Idag är jag och barnen lediga då det är en "klämdag"!
Det är så skönt med en långhelg och mjukstart på sommarlovet
som snart börjar i nästa vecka :)
 
Vädret är vackert med strålande sol och endast några små moln
som jag hoppas drar bort och försvinner!
Nu på morgonen har vi hunnit med att baka lite muffins som
Saga har fått glasera och dekorera <3
Dessa ska vi nu mumsa på i vårt lilla beduintält som
jag knåpade ihop härmomdagen :)
 
 
 
 
 
Jag sydde ihop fyra ikeakardiner och knöt sedan ihop dem
längs en rockring som jag först hade klätt in med tyg,
klippte sedan upp banden på gardinerna och knöt de med jämna
mellanrum längs hela ringen. Sydde sedan fast tyget kring ringen lite
ytterligare för att få en jämt och tät fästning från ringen.
Tvinnade klippta bomullsband för att göra fästningarna till
upphängningen.
 
 
 
 
 
 Ett perfekt lite krypin att mysa och spela spel i och
framför allt inte lika varmt som ett vanligt tält!
 
 
 
 
 
 
 
Spela yatsy är ett nytt spel som Ville gillar :)
 
 
 
 
 
Genom att breda ut tyget och lägga kuddar längre ut mot sidorna
går det att bredda rummet och skapa plats för fler!
 
 
 
 
 
 
Ett uppskattat lekutrymme för barnen där det både går
att leka eller ta det lungt <3
 
 
Önskar er som tittar in en trevlig start på helgen <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: