ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Bruna toner

Kategori: Hantverk/pyssel

 
 
 
Just nu ser man många flaskor  i fram för allt bruna toner för dekorationer av
sitt hem. Provrör som man minns från kemilektionen samsas i den här bilden för att
skapa en en fin installation.
 
 
 
 
 
 
De dyker upp  i flera inredningsmagasin och här
exempelvis från senaste Plaza.
 
 
 
 
 
Den här fina flaskan har varit i min ägo sedan 1995 då min mamma
ropade in den på en auktion. Jag har inte alltid vågat ha den inne
medans barnen var små för att inte riskera en olycka.
Nu får den pryda hörnet i vår hall. Jag har en trollhassel
i den som dekoreras olika beroende på säsong.
 
 
 
 
 
Vas från Lagerhause
 
 
 
 
Flaska från Lagerhause
 
 
 
 
 
 
 
 
Så tycker man att det här är vackert kan man göra sina egna flaskor
, vaser eller ljushållare av urdruckna vin och ölflaskor. Låt dem ligga en stund i varmt vatten
med lite diskmedel. Om det forfarande sitter kvar klister från etiketten går det
enkelt att ta bort med hjälp av nagelacksremover på en pad eller med t-röd.
 
 
 
 
 
 
 Här får två av flaskorna samsas med en
apotkesflaska och en ljuslykta <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag provade lite olika mixar på olika ställen i huset men nu står dessa på
hyllan i trappen och har blivit ett nytt hem för en vacker körsbärskvist.
Ljuset från takfönstret hjälper till att ge olika bruna skiftningar
i glaset. <3
 
Idag ska jag träna och sedan ska vi packa inför resan till Jämtland i morgon.
Jag ser verkligen fram mot några dagar med friluftsliv tillsammans med familjen och önskar
nu bara att det blir soligt så att det går att njuta extra mycket i skidbackarna :)
 
Ha en mysig Lördag <3
 
 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Fint med brunt. Kör försiktigt när ni åker, här är det ett himla snöoväder idag. Kram

    2013-03-02 | 15:42:07

Kommentera inlägget här: