ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Välkommen <3

Kategori: Enre/Hall

 
 
 
Då var det åter måndag och ny vecka! Himlar vad dagarna går,  tyckte precis att
vi fick sportlov och det är hela tio dagar sedan. Skönt att jag och
Ville får möjlighet att vara ledig i två måndagar till  <3
sedan  blir det fem dagars vecka även för mig och Ville.
 
I helgen tog jag och bytte ut ljungen och granriset mot
vårigt björkris. Nu känns det vårigt välkomnande att besöka oss
och jag är så sugen på att börja påskpynta men problemet är bara
att vi inte hittar kartongen med pyntet :(
Ska idag ta och göra ett nytt försök att leta i förrådet! 
 
 
 
 
 
 
Snödroppar som väntar på vårvärmen för att kunna slå ut <3
Vi har  haft ganska kallt här i några dagar så för att de inte ska frysa
så har jag plockat in dem över natten.
Gillar verkligen mina gjutgärnsfåglarna som är köpta på Village för några år sedan
men de har börjat rosta lite så jag ska se om det går att ta bort med svinto
så att de blir helt svarta igen.
 
 
 
 
 
Har också dekorerat lite vårigt utanför garaget.
Vi har fortrarande en liten skog här i närheten där de ännu
inte har börjat avverka för att sätta upp fler hus. Det är då så enkelt att
bara ta en kort promenad och hämta lite ris <3
Blev så glad då jag hittade det fina lilla lilla trädet. Någon har sedan tidigare brytit
av det och det har gjort att det har fått den fina runda förgreningen. <3
Vill så gärna påskdekorera det, men måste jag hitta min påskllåda :)
 
 
 
 
 
 
Betongtrumman som numerar fungerar som en kruka har jag fått
av min syster <3 Jag virade ihop lite ris och placerade ett  ägg från
Plantagen för att täck jorden och skapa känslan av ett fågelbo.
 
 
 
 
 
 
Den här björkriskransen gjorde jag förra året av ris från min systers gård. De
har en massa stora hängbjörkar hos sig och varje vår blåser det
det ner en massa kvist. Hängbjörkris är super att använda till att göra
kransar av då de är långt och lättböjt. Det är bara att vira till lämplig storlek
och knyta samman med lite ståltråd. För att täcka fästningarna kan man sticka in
ris över ståltrådarna och fläta in i själva kransen.
 
Därefter går det att dekorera vidare med videkissar, körsbärskstar
eller annat för att ge den lite mer liv och passa in för
årstid och tillfälle  <3
 
Önskar er som tittar in en bra start på veckan <3
 
 
 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Vad du har gjort fint. Ser så vårlikt ut. Här snöar det och är grått just nu. Att lite gamla björkkvistar kan bli så dekorativa, men du är så himla duktig och få till det bra. Allt passar så bra till ert vita fina hus. Kram

    2013-03-11 | 16:26:36

Kommentera inlägget här: