ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Varva ner <3

Kategori: Mat & bakning

 
 
 
Välkommen fredag och välkommen sportlov <3
Nu har vi tid för att varva ner och umgås med familj och vänner. Vi kommer
att åka till Trillevallen och åka skidor några dagar tillsammans med H´s bror med familj.
Så det är bara att hålla tummarna för att vädret blir bra och inte som det är här
just nu med blåst och snö!
 
Jag har även tänkt hinna med lite projekt som tex att tillverka en sänggavel!
Vi får se vad tiden och orken räcker till. Skönt ska det i alla fall bli att slippa
stressen och jäkten som det alltid är här hos oss varje morgon.
Tio hela dagar får vi ta det lugnt och njuta av ledighet <3
 
Fredag är ju lika med fredagsmys och den här kakan har jag gjort sedan jag var liten
men jag kommer inte ihåg vad vi kallade den. Jag och barnen
har givet den namnet fredagsmyskaka eftersom vi brukar göra den på fredagar då
vi gärna vill äta något sött men inte får börja ta av der söta lördagsgodiset!
 
 
 
 
Fredagsmyskaka
 
75 g margarin
1.5 dl florsocker
2 msk kakao
5 dl cornflakes
 
Smält smöret och låt det svalna något.
Rör ner florsocker och kakao till en jämn sås.
Vänd ner cornflaksen försiktigt så att de inte krossas.
Skeda upp i formar och ställ in i frysen för att stelna.
 
<3
 
 
 
 
 
 
Äntligen har vi fått ett ny laddning med ved så att vi kan elda i vår kamin. <3
Jag är så otroligt glad för att vi valde att instalera den. Det finns nästan inget
  som är så mysigt och avstressande som att kunna tända upp och sitta framför
brasan och känna den stigande värmen och ljudet av sprakande eld.
Myyyyys <3
 
Trevlig fredagkväll :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: