ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Dagar fyllda av Energi <3

Kategori: Aktiviteter

 
 
 
 
Denna helg har jag tillbringat tillsammans med min ungdomsvänner i sköna Jämtland.
Snön låg fortfarande vit på Ovikenfjällens toppar och solen värmde så skönt när den
tittade fram mellan molnen <3 Det har verkligen varit dagar som  har givit mig energi  och
glädje att få vara tilsammans med de tjejer som var min vardag i tonåren.
Vi har bara fått ta det lugnt och prata om gamla och nya tider, prata ikapp allt som
hinner hända mellan varven då vi inte hinner träffas så ofta som man skulle önska och helt
enkelt konstatera att det som var jobbigt i vår ungdom kan vi skratta tillsammans åt idag
och det är ju helt underbart att se att faktisk tiden läker de flesta av våra sår :)
och det är verkligen befriande <3
 
 
 
 
 
 
I  lördags tog vi en tur ut till Norderön och Tivarsgårds Mejeri där vi
hade bokat bord för att äta en jämtländsk delikatess tallrik.
Det var Varmrökt älg, getmesecremé, Ostpaj Varmrökt regnbågsfilé
med hjortronsås och potatis. Gårdssmör från Tivarsgården, 2 olika ostar
från Tivarsgården och Harabröd .
 
Verkligen Supergott!<3
 
 
 
 
Det fanns även ostar i alla möjliga smaker och storlekar till försäljning :)
 
 
 
 
 
Väl hemma i kunde jag se att körsbärsträdet som vi planterade
förra helgen hade börjat slå ut. Längtar nu att se de vackra rosa
blommorna :) Tänk att de hinner hända så mycket på bara ett
par dagar <3
 
 
 
 
 
Även de här söta små vivorna hade skjutit i höjd och börjat blomma .
De  här har jag fått av min svägerska i Östersund som har
massor av dessa fina i sin trädgård. Har tänkt att jag ska dela dem så att jag
kan få fler då de är så fina så här på våren. Det är just det som är så roligt
med blommor att man kan dela på stora plantor och ge till sina vänner <3
 
Önskar er som titta in en bra start på den nya veckan <3
 
 
 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Vilken härlig helg du haft jag glädjs med dig. Tallriken ser smarrig ut dit kanske man ska gör ett besök. Kram ha en skön vecka ni också <3

    2013-05-13 | 09:20:14

Kommentera inlägget här: