ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Franska pepparkakor ♡

Kategori: Mat & bakning

 
Supergoda kakor som rekommenderas♡
 
I eftermiddags har vi bakat julens första kakor. I söndags bakade jag ihop själva degen och gjorde två rullar och frös in. I eftermiddags tog jag och Ville och skar upp rullarna och gräddade sedan dessa underbart goda kanel, mandel och ingefärskakor ♡ Toppen att kunna förgöra och ha i frysen och sedan bara ta fram och grädda när man har tid.
 
 
 
 
 
  Jag brukar använda mandelspån och utesluta kryddnejlika  ♡

Kommentarer

  • Carina säger:

    Dom kakorna ska jag också prova att göra, sedan såg jag något fiffigt i Coops recept tidning, fyllda köp pepparkakor som doppas i cholkad:)

    Svar: Det lät mums!, det receptet ska jag leta reda på :) Kram
    Ingela Eliasson

    2013-11-21 | 19:49:25

Kommentera inlägget här: