ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

nya kuddar ♡

Kategori: Hantverk/pyssel

 
Ny kuddar i träsoffan ♡
 
Nu har jag fyllt på med ytterligare tre nya kuddar i träsoffan som står i matrummet.  Den här gamla soffan är över 100 år och var i begynnelsen säng till min min farmor och farfar, min pappa är dessutom född i den :) vilket gör den till en riktig historisk familjemöbel ♡
 
Stjärkudden sydde jag av lintyg och broderade vanliga förstygn längs stjärnmönstret. Enkla stygn som är snabba att göra och ändå effektfulla i kontrasterna svart vitt.
 
 
 
 
 
Det mönstrade tyget kommer från Indiska och var en löpare som jag halverade och gjorde två kuddar av. De båda  sidorna hade en svart och en vit bottenfärg så jag valde att vika dem så att den ena fick svart botten och den andra vit.
 
 
 
 
 
 
 
Hörnen dekorerade jag med några toffsar för att få en variation. Nu blir det mjukt och mysigt att sitta och äta i soffan. 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Du är så duktig och få till det:) Jättefint!!!Kaninen är söt och passar bra bland kuddarna:)

    2013-11-22 | 20:51:06

Kommentera inlägget här: