ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Midsommarafton <3

Kategori: Aktiviteter

 
 
 
Då vara det åter dags för midsommarfirande :) <3
förra året var vi på besök i San Diego och hälsade på
kusinerna och det känns inte alls länge sedan!
Hur som helst så ska vi  idag som så många andra äta en sillunch
tillsammans med min syster och hennes flicka, därefter blir det
den planerade cykelturen till energicentret :) där 
midsommarfirande pågår.
 
Dagen till ära ska väl en och annan snaps även drickas men
det är inget som jag är överförtjust i :(
enligt mig ska den vila i en god drink eller möjligtvis
smaka blå fiskar fast då är det ju inte en snaps utan en shot och de ska
man väl passa sig för att dricka i min ålder :)
 
 
 
 
Jag har passat på att förberett dukningen av bordet till i kväll då vi ska grilla
med C och T för jag antar att det kommer att vara tillräckligt
med pyssel med maten så det känns bra att ha förbertätt lite.
 
 
 
Istället för den klassiska varienten med sånghäften har
Saga och jag lagt ut spelkort lite sporadiskt längs bordets mitt. H fick den
här kortleken från arbetet som förutom klassisk kortlek även var
kryddad med recept, snapsvisor och midsommarsånger .  
Tänkte att när det blir dags för snaps får någon plocka upp ett kort
och sedan stämma upp i ton :)
 
Ha en riktigt trevlig midsommar <3
och ta det lugnt med snapsen! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: