ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Frid i sinnet <3

Kategori: Enre/Hall

 
 
 
Äntligen igår lördag hände det! 
Inte att jag vann på Triss utan att jag hittade min försvunna påsklåda.
Gud så skönt nu kan jag verkligen få frid i sinnet och släppa tanken på vart den har varit!
 
Så igår kunde jag äntligen få börja pynta lite. Jag vill inte ha för mycket men några
ägg och tuppar måste få ta plats i hemmet när det är nalkas påsk.
Här syns några glasägg i trollhasselgrenen i hallen <3
 
 
 
 
 
 
Ytterligare några glasägg  i körsbärskvistarna.
Nya små pärlhyasinter i väntan på blom <3
 
 
 
 
 
 
Ett marmorerat ägg som Saga målade i förskolan <3
får ge en färklick till vårt annars så svartvita hem :)
 
 
 
 
 
 
Den gamla brickan får vara fundament  och samla till ljússtakar, nubbeglas
med små prälhyasinter och små dekorationsägg <3
 
 
 
 
 
 
En godisskål i form av en tupp får ge lite diskret
påskkänsla i köket <3
 
 
 
 
 
 
 
Några svarta träägg får ersätta ugglorna i kvisten i
vardagsrummet. Tuppana i bakgrunden är ljuslycktor som jag har fått av
min mamma för flera år sedan <3
 
 
 
 
 
För att ge entrén lite påskdekoration hängde jag några plastägg
 i mitt lilla träd ute vid garaget <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Påskharen från Maileg har fått en ny virkad klänning.
Den passade jag på att virka i bilen när vi reste under sportlovet :)
 
 
 
 
 
 
 
Under lördagen fick Saga leka med K. Innan vi flyttade var vi grannar och
de träffadesi stort sett varje dag från de att de föddes. Vi var  föräldralediga
samtidigt och sedan gick de i samma dagis och skola. Nu blir det inte så ofta
så då är det extra roligt  att träffas<3
 
 
 
 
 
När jag var i förrådet och letade efter påsksakerna ville jag även hitta spelarna
till mitt gamla ishockyspel men utan tur! Vi tog istället en tripp till
barnens hus och köpte en ny uppsättning eftersom Ville och Saga var
så sugen att få provaspela :)
 
 
 
 
Koncentration på hög nivå och det är inte så lätt att få koll på spakarna
men kul att barnen uppskattade ett gammalt hederligt spel från
vår tid tills det blev dags att titta på lördagsnöjet fångarna på fortet <3
 
Vi fick en händelserik lördag men avslappnande lördag utan tider och
inplanerade händelser! Skönt <3
 
Idag söndag är det mulet och snörar så smått . Får se vad vi ska göra idag, än är
det tidig morgon så lugnet råder än i vårt hus! Saga och H ska ta en tur i skidspåret
och jag får se om jag ta mig an pelargonierna och ge dem ny jord så att de kan får
ny växtkraft i väntan på sommaren <3
 
Önskar alla en skön söndag <3

Kommentarer

  • Carina säger:

    Skönt att du hittat lådan, man blir ju galen när man inte hittar det man ska ha. Ni har så fint, jag får aldrig till nån stil. Kram

    2013-03-19 | 17:20:44

Kommentera inlägget här: