ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

remake ♡

Kategori: Sovrum

 
Nygamla sängbord ♡
 
 
 
Under ledigheten i sommar har jag hunnit med lite olika remake projekt här hemma och där bland annat att förvadla de gamla sju pinnstolarna till ett par sängbord.  Till min hjälp fick jag givetvis lite handräckning av min hjälpsamma H :)
Stolarna är riktigt gamla och har sitt ursprung från den byn jag är uppvuxen i vilket ger dem ett extra värde för mig. Däremot så har tiden nött deras sabilitet vilket inte gör att de känns vidare stabila att sitta på! Så antingen återvinningen eller göra något nytt av dem!
 
 
 
 
 
Efter att jag knackat isär ryggstögets pinnar så placerade H dem vid var sin sida om de mittersta benstödet. Det gav i sig stabilitet men också en praktisk bok och tidningshylla. Stolsitsen var rejält urskolad vilket krävdes en del utfyllnaf med spackel för att skapa en delvis slät yta för lampfoten att stå på.
 
Nu fyller de gamla stolarna äntligen en bra funktion här hemma och vi fick ett par annorlunda men enligt mig vackra funktionella sängbord. Skulle jag så småningom bli trött på dem så kan de ju alltid nyttjas som pallar :)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: