ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Droppar <3

Kategori: Kök

 
 
 
Så glad för att det åter är en dag med sol för
det är en hel del snö som skall droppa och smälta bort här 
hos oss innan vi har bar mark. Solen och värmen gör i alla fall sitt och
det ska bli intressant att se hur mycket snö som finns kvar vid
sista april. Just nu känns det som vi har snö så att
det kommer att räcka ända fram till midsommar!
 
Idag är H ledig och vi får se vad vi ska hitta på
kanske ska ta en tur tilll skidspåret med barnen.
Någon slags utomhus aktivitet måste
det i alla fall bli med tanke på det fina
vädret <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittade den här fina vasen på
Blomsterlandet förra helgen. Hade en period under
90 talet då jag samlade på vaser, fast då skulle de vara i så
starka färger och former som möjligt. Det gällde hela mitt hem
det var som en ända stor färgpalett! Det är nog därför
som jag idag föredrar så lite färg som möjligt i vårt hem för
att jag helt enkelt fick för mycket då :)
 
Vasen ovan påminner lite i strukturen om en vas jag
gärna skulle vilja ha i min nutida samling  <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Vasen dagg från Svensk Tenn <3
så himla vacker den är. Skulle passa
perfekt på vårt matbord :)  
 
 
 
 
 
 
 
Denna vas från hm är också en budgetvariant :)
Det är nog lika så gott att ha kopior när man har små
Kung Fu mästare i familjen :) Ville och jag såg
i dagarna karatekid så det lär ju kunna bli ett och annat
som går i smillror i vårt hem framöver..... :(
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: