ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Förvaring i gamla ting <3

Kategori: Allrum

                     

 

 

 

Bra förvaring är verkligen viktigt för att ett hem ska fungera

och var både snyggt och lättstädat! men framför allt gör det att

vi sparar tid då man vet vart man ska lägga saker som

ligger och dräller! Det skapar även ett lugn då man vet vart man ska

leta när man behöver något. De här gamla

resväskorna har vi nu i vårt allrum på övervåningen och

i dem förvarar vi våra spel och pussel :)

 

 

 

 

De här väskorna tillhörde för länge sedan min mammas

mormor, alltså min gammelmormor som bodde i en liten

by i Jämtland som heter Borgvattnet. Det är roligt och fint tycker jag

att blanda upp våra nya saker med gamla för att sätta

karaktär till inredningen. Sedan är det extra roligt när de

gamla sakerna har en historia som är kopplad till oss <3

 

 

Den här snygga nya resväskan går att inhandla

från house doctor. Har man

en gammal resväska och inte gillar

färgen kan man ju alltid sprya den i en

passande färg :)  Här är även ett snyggt exemplar av ett bord

av en lastpall. Glasskivan förhöjer och ger den ett stiligare utseende.

Jag är sugen på att prova på och göra något liknande men

vet ännu inte vart jag skulle ha bordet?

 

 

 

 

Gillar man resväskor men inte behöver dem för

förvaring kan man ju inhandla denna wallpaper

för att skapa en stilfull siluette.

 

 

 

De finns en uppsjö av söta barnväskorna

som de här tex. hur fina som helst

att förvara små leksakspryttlar i <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: