ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Mer inspiration <3

Kategori: Aktiviteter

 
 
 
Hej sköna efterlängtade Fredag <3
Idag är det en extra skön dag!  Givetvis för att det är fredag men också för att
jag har möjligheten att få sitta hemma och arbeta på förmiddagen
och plocka ut komptid på eftermiddagen :)
 
Igår fick denna följa med mig hem från affären :) och i den fanns
det givetvis mer inspiration till förändring och projekt som
jag vill förverkliga i vårt hem och trädgård.
 
 
 
 
 
Den här sidan om plantering gör mig så glad
och inspirerad. Alla dessa fina ting som har används för
att odla i. Kom att tänka på att jag har ett gammalt stort tråg som jag
inte har hittat någon vettig användning till men som ev. skulle
kunna få bli en planeringsform till Villes
och Sagas små trädgårdsgodsaker.
Det tål att tänkas på...
 
I helgen är det trädgårdsmässa här på Norlia
så då måste jag försöka ta mig tid och inspireras för
den kommande trådgårdssäsongen :) Vår trädgård är
ju fortfarande väldigt platt så i år måste vi hitta några
passande träd som kan hjälpa till att ge höjd och
insynsskydd. En trejde häckrad måste också planteras
mot vår granne så  det är dags att beställa den om vi
ska kunna sätta den nu under våren.
 
 
 
 
 
 
Lyckades fånga denna bild på några tranor som
flög över våra hustak i veckan. När flyttfåglarna
kommer åter till våra breddgrader brukar väl räknas
som ett tydligt vårtecken! Nu känns det verkligen som att våren
är här för att stanna :)  Snön har också smält undan mycket denna vecka
och det känns så bra att gräsmattan kommer fram mer och
mer för varje dag som går <3
 
Nu är det dags att göra en ny kopp kaffe och ta tag i dagens
arbete med att bla. läsa på om det nya gymnasiearbetet :)
 
Trevlig Fredag <3
 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Trevlig helg från oss i Lövberga. Kram

    2013-04-27 | 09:07:14

Kommentera inlägget här: