ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Ny ljuskälla <3

Kategori: Gästrum

 
 
 
 
Onsdag <3
Solen har verkligen tagit ett hårt grepp om
norrland och det tackar vi för :) snön smälter sakta bort
och idag ska vi ta en promenad bort till vår konstgräsplan så
att Saga, Klara och Ville får springa och sparka lite boll.
 
Nu har en ny ljuskälla fått flytta in i vårt gästrum :)
Jag har letat en taklampa som ska passa dit in men utan resultat.
För en tid sedan såg jag ett repotage om ett flickrum där
tonårsflickan hade tillverkat en tyllampa själv utifrån en
tillverklningssats. Kände på en gång att den 
lampmodellen kunde passa.
 
 
 
 
 
 
 
Det finns en bra arbetsbeskrivning på :
Jag använde mig av en gammal lampskärm och en
avlagd armatur från en ikealampa.
Det här var inte svårt så jag kan rekomendera att tillverka
lampan. Tyll finns i så många härliga färger och
ett färgglatt tyg kan bli jättefint i ett barnrum.
Se bara till att köpa ett tyg i mjuk kvalité och använd
gärna fingerborg för det blev ett antal stick innan
skärmen var klar det var helt klart värt det <3
 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Fiffiga du <3

    2013-04-03 | 19:21:04

Kommentera inlägget här: