ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Gott och blandat <3

Kategori: Aktiviteter

 
 
 
 
I går så fick Saga och Ebba gå på bio helt själv för första gången :)
Lyckan var total och de kände sig riktigt stora. Valet var Tingeling
och de var så nöjda efter besöket.
 
Under tiden passade vi på att gära några ärenden på stan och ta en fika med Ville,
vilket inte var så lätt! Det var knökfullt på alla fik, vi gick till tre olika innan
vi till slut hittade ett ställe där vi kunde sitta ner.
 
 
 
 
 
 
Ebba och Saga tog ett bad innan melodifestevalen :)
Trodde aldrig att gubbgänget skulle ta sig vidare :(
 
 
 
 
 
 
Idag och givetvis igår laddades det för piratkalas! Här nedan följer lite
blandade pics från dagen :)
 
 
 
 
 
 
 
Ville, Saga och Ebba <3
Servetter, sugrör, tallrikar och vimplar har jag köpt på
Lagerhause :)
 
 
 
 
 
 
I år så bakade jag inte så mycket till kalaset, tycker ofta att det inte äts så
mycket av tårtor, bullar och kakor. Men dessa marschmallowsklubbor  blev
en hit!
 
Trä maschmallows på grillspet och doppa dem i valfri choklad
och sedan ett ytterligare dopp i valfritt strössel. Jag tömde upp
strösocker i en liten vas så att spetten kunde stå stadigt.
Blir som ätbara blommor :)
 
 
 
 
 
Inget kalas utan chokladbollar och de brukar ju alltid gillas av barnen!
Jag brukar ta i espressokaffe i våra istället för vatten, tycker att
det ger en mycket godare och  fylligare smak av det.
 
 
 
 
 
 
 
Vad ska dessa kallas om inte mums mums! Dessa som namges
som gammeldags kokosbollar är hur goda som helst!
 
 
 
 
 
 
 
Tårta är ju också svårt att få barn att gilla i alla fall de ungar jag har bjudit!
Eller så beror det på mina bakkunskaper :)
Så denna gång gjorde jag det enkelt för mig.....
 
En glasstårta av  - Gb´s tre smaker!
Jag plastade in en rund sockerkaksform en som har ett hål i mitten och började med
ett lager päronsmak i botten, fyllde sedan på med minimaschmallows och
krossad maräng som mellanlager. Bredde sedan på ett lager till med
glass. Täckte över med plastfilm och sedan in i frysen.
Stjälp sedan upp och garnera med önskad chokladsås & strössel
Mums!!!
 
 
 
 
 
Pirat Ebba, Sofia och Saga :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Gott :)
 
 
 
 
 
 
Sekunderna innan frosseriet utbryter!
 
 
 
 
 
 
En nöjd och glad sjörövarkapten! Just nu när jag sitter och skriver detta
har Ville somnat bredvid mig och jag känner verkligen att jag själv skulle
behöva ta mig en lur!
Kalas är verkligen inget uppdrag där man samlar
energi :) även om det är väldigt roligt.
 Nu dröjer det i alla fall några månader innan det är dags
för Saga att ha sitt kalas! Skönt!
 
<3
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Du är så påhittig. Kommer själv ihåg när man ordnade kalas hur slut man var av en sån tillställning, men som sagt roligt var de.

    2013-02-18 | 07:08:57

Kommentera inlägget här: