ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Soliga & kalla dagar <3

Kategori: Hantverk/pyssel

 
 
Nu har vi haft några riktigt kyliga dagar men ändå superhärliga då
solen strålar och hjälper till att förlänga dagarna med sitt ljus <3
 
Den här mysiga och värmande ponchon från odd molly
känns som ett helt rätt plagg dessa kalla dagar. Det blir nästan som
att ha en härlig värmande filt omkring sig <3
 
Den här gav mig inspiration till att dekorera min formenkla 
och dekorativlösa poncho som hängt i garderoben
oanvänd ett bra tag!
 
 
 
 
 
Jag mätte till några garnlängder till frans, delade de på hälften och drog
dem sedan på plats med en virknål. Jag valde att inte göra mina lika kraftiga
eftersom det gör fållen mer rörlig istället för nedtyngd <3 
 
 
 
 
 
Snurrade sedan till ett par toffsar i samma garn och fäste dem
i en tvinnad snodd. Snodden hade jag sedan innan  fäst runt
halsringningen. Relativt snabbt och enkelt fick jag ett nytt och
intressant plagg som åter kändes roligt att använda
under vinterkalla dagar  <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: