ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Toner av bärnsten <3

Kategori: Kök

 
 
Vatten sägs ju vara livets dryck men nog kan kaffet räknas dit med?
Alla som är van att dricka kaffe och inte får sin dagliga ranson
vet om att man påverkas mycket av det.
 
 Jag har druckit kaffe sedan jag var sju år och första
gången var hos mormor. Det var nog inte själva kaffet
som var gott utan kakorna vi åt som var doppade i kaffemjölken <3
Glada minnen då jag mormor och min kompis Hanna doppade kakor i
kaffet och spelade kortspel som "dumskalle" och finns i sjön  <3
 
 
Jag är glad ägare till ett dussin av dessa kaffe och te muggar från Vereco i
bärnsten och grönt.Franska Vereco var en stor tillverkare av glas
under 60-talet. Märket präglades av enkla mjuka former och
tillverkades i brunt, bärnsten, blått, grönt och klart glas.
 
 
 
 
 
 
 
Gillar verkligen dessa och tycker att de är vackra både i form och färg.
Tråkigt är att de är lite svår att använda då så många nu är
vana att dricka kaffe i mugg. Själv föredrar jag att dricka latte eller
macchiato då det behövs stort kärl som rymmer mycket mjölk!
För att de inte ska bli stapelvara i köksskåpet så måste jag se till att servera 
annat än kaffe ur dem tex:förätter & efterrätter <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: