ljusatoner.blogg.se

Välkommen att följa vårt arbete med att skapa ett mysigt och trivsamt hem <3

Gamla ting <3

Kategori: Kök

 
 
 
Jag har en förkärlek till både gamla föremål och kan
de dessutom fylla en funktion och underlätta
vardagen så är det givetvis ett plus :)
 
Den här gamla korgen kommer i från en gård i Jämtland
där jag är uppvuxen och fungerade i sin tidiga ålder som
en väska att förvara mat och dryck för mannen som skulle
arbeta i skogen.
 
 
 
 
 
Idag står den i vårt kök och i den har vi tidningar och reklam.
När jag var liten minns jag att vi en gång hade en katt som fick
kattungar och hon hade den då som sitt trygga lilla bo.
Som sagt med tiden har dess syfte och innehåll varierat 
och jag kommer säkert hitta ett ny användningsform
för den längre fram :)
 
 
 
 
 
Hittade den här nästan identiska som
är tillverkad för house doctor och den ser verkligen
gammal och sliten ut och inte alls nyproducerad.
Vacker <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: